maandag 28 april 2014

Allemaal rokjes

Friekel en ik hebben eens een overzichtje gemaakt en vastgesteld dat we nog heel wat ongeblogde naaisels hebben. De hoogste tijd dus om daar iets aan te doen. 

En omdat het mooie lenteweer doet verlangen naar meer, 
een lentenaaiselke van vorig jaar: 
het A-lijn-rokje van een welbekende madame met een boek vol rokjes. 
met doorlopende paspel en eigen label knoop

patroon: A-lijn uit "Allemaal Rokjes" van Mme.Zsazsa
stof en paspel: stoffen van Leuven
En omdat dit exemplaar mij zo als gegoten zat, volgde al snel een tweede: 

patroon: A-lijn uit "Allemaal Rokjes" van Mme.Zsazsa
stof en paspel: stoffen van Leuven

Ook bij mijn zusje viel het rokje in de smaak. 
Dus voor haar verjaardag maakte ik volgend exemplaar: 
patroon: A-lijn uit "Allemaal Rokjes" van Mme.Zsazsa
stof en paspel: stoffen van Leuven
-- dat doet mij eraan denken dat ik nog eens een "aan"foto moet vragen aan haar. 
Dan ziet het er echt wel beter uit. Klein detail: wegens een beetje gefoefel met een blinde rits die niet blind bleek te zijn, kan de rits niet verder open dan het plat stuk. Hierdoor moet ze het rokje over haar hoofd aantrekken. Moeilijk gaat ook, zeker?  *bloos* --

Friekel was na een eerste misstiksel (meer uitleg volgt bij de "misstiksels") wat ontmoedigd, maar toen ze in het mijne bleek te passen, raapte ze haar moed bijeen en stikte dit prachtexemplaar:
patroon: A-lijn uit "Allemaal Rokjes" van Mme.Zsazsa
stof en paspel: stoffen van Leuven

Deze rokjes gingen vorig seizoen van op de waslijn bijna rechtstreeks weer aan de billen. Zo zalig zitten ze! Ik heb nog een aantal stofjes liggen, die ik dringend eens moet omtoveren tot echte madame-rokjes! Kwestie van de garderobe dit seizoen een beetje uitgebreider te maken. 

MaMaatje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten